Latanie XC w Austrii AD 2014

Jesteś tutaj

Aeroklub Polski - KLIP

Latanie XC w Austrii AD 2014

Ze względu na kontrowersje dotyczące "legalności" zagranicznych uprawnień PG w Austrii, KLiP zwrócił się listownie do Aeroklubu Austriackiego (AA) z prośbą o wyjasnienie obecnego stanu rzeczy. Dzisiaj otrzymałem odpowiedź Sekretarza Generalnego AA, p. Manfreda Kunschitza, którą przedstawiam poniżej: 

Dear Mister Profus, 
Thank you for your letter, which I'd like to answer herewith. 
As far as I've evaluated and forwarded to our Ministry of Transport, the already given information about Polish hang gliding and paragliding licences is good for a general validation. 
We're awaiting a new regulation, stating this validation for several countries - since the beginning of this year! Unfortunately our Ministry of Transport let all of us wait. I'm sorry, but this is all I can tell you for the moment. 
As far as we'll have news, we're going to send information to National Aeroclubs, the FAI and other involved organisations. 
With best regards, 
Manfred Kunschitz 
Remark: 
As the situation of foreign pilots flying without valid licence in Austria is not new - legally "always" only German and Swiss licences are/were accepted - you may draw your conclusions for the time up to the new regulation will come into force. 
Fining people is/was limited to a special region, where acro pilots unfortunately really behave like cowboys and occupied rescue service "for free". 
  
--------------------------------------------------------------------------- 
Manfred Kunschitz, Generalsekretär 
Österreichischer Aero-Club 

Austriacy patrzą liberalnie na zagranicznych pilotów dopóki ci nie narozrabiają. Zeszłoroczna "afera" wynikła z nadmiernego wykorzystywania przez pilotów acro wodnych służb ratowniczych, które wyciągały ich nieodpłatnie z wody. Ktoś się w końcu zdenerwował. 

Nie będę tłumaczył treści szczegółowo ale ogólne wnioski są następujące: 

1. "Od zawsze" jedynie Niemcy i Szwajcarzy mieli licencje uznawane w Austrii 
2. Austriackie Ministerstwo Transportu przygotowuje nowe rozporządzenie dotyczace uznawania zagranicznych licencji 
3. Polskie licencje (ŚK) nie budzą zastrzeżeń i będą prawdopodobnie uwzględnione w nowej regulacji 
4. Póki co należy postępować oględnie 
5. Ryzyko karania mandatami dotyczy przede wszystkim pilotów acro w rejonie Gerlitzen 

Czekamy zatem na nowe regulacje. Jak tylko KLiP otrzyma jakieś nowe informacje natychmiast je przekażę. 

Pozdrawiam 

Jacek Profus