avatar
6.05.2013, 12:30
Przemysław Wojtkiewicz
Mantra 4 Ml logoMantra 4 Ml
255.35
1.63
0.00
5.05.201307:3914:32
06h 49min
Po raz pierwszy w Polsce lądowałem o 22giej czasu ... hinduskiego. Ciekawy ale niełatwy dzień. Prognozy sprawdziły się tym razem dokładnie. Start w błękicie, pierwszy kłak nad Skórczem, a pierwsza prawdziwa chmura nad Nowem. Potem szlaki aż do Nidzicy i rozpadająca się terma przed Ostrołeką. Żartowaliśmy z Adamem Grzechem przed startem " do zobaczenia w Białymstoku" ale trochę zabrakło. TSA 02 całe nieaktywne. Wlot w TMA C Gdańsk po radiowym uzgodnieniu z wieżą. W powietrzu dosyć spokojnie za to świetna propagacja. Pogadałem z chłopakami z Konopek, Inowrocławia i Nowego. Wielkie dzięki dla Świętego za zwózkę i dla Arta za koordynowanie zwózki. ******************************************* komentarz dodany 2013-05-15 ******************************************* Cześć, Po przeczytaniu grupowej dyskusji na temat stref i ich naruszeń oraz XCPortalu zdecydowałem się ustawić status tego lotu na niepunktowany, pomimo uzyskania zgody na lot w granicznej części TMA droga radiową. Wg mnie są dwa niezależne aspekty latania: jeden to legalne wykonanie lotu a drugi to czystość rywalizacji sportowej połączona z równością szans dla wszystkich uczestników konkursu. Co do pierwszego aspektu to nie mam obaw bo po to zadałem sobie trud zdobycia uprawnień radiooperatora w służbie lotniczej oraz zarejestrowałem znaki swojego glajta aby korzystać z możliwości korzystania z łączności ze służbami kontroli ruchu z czego często w przelotach korzystam. Tu przytoczę słowa kontrolera z wieży EPBY któremu po zakończeniu uzgodnionego przelotu przez CTR !!! wraz z meldunkiem o opuszczeniu strefy podziękowałem za zgodę na przelot, nieco zdziwiony odpowiedział " przecież jest Pan pełnoprawnym użytkownikiem przestrzeni powietrznej". Co do drugiego aspektu obawiam się że mój lot może otworzyć furtkę do nadużyć i trudno to wszystko będzie weryfikować. Dodatkowo sytuacja, gdy tylko niewielka część pilotów ma uprawnienia do łączności lotniczej stwarza sytuację nierówności zawodników w konkursie i niczemu dobremu nie służy w szerszej perspektywie. Rywalizacja powinna być w 100% transparentna i to mi się podoba. W pełni popieram i kibicuje xcportalowi, który chce uporządkować stan zastany i wprowadzić jasne zasady ( choć szkoda, iż nie udało się to od dnia startu ). Sądzę, iż jedyną zasadą stosowaną w konkursie powinno być "zero tolerancji". Prawdziwe ZERO!!! Mam nadzieję, że moja decyzja będzie pomocna w sprawnym wystartowaniu rywalizacji i klarownych zasad. Dodatkowo mam też nadzieję, iż w następnym sezonie pojawi się osobna klasyfikacja dla pilotów takich jak ja, mających szersze uprawnienia:) W końcu latamy dla przyjemności a nie dla punktów - przynajmniej ja tak latam. Pozdrawiam Jumbo
flight map
Szczegóły lotu:
Startowisko
Borsk
Data startu
5 maja 2013 07:39:59
Data lądowania
5 maja 2013 14:32:44
Czas lotu
06h 49min
Dystans
255.35 km
Lot prywatny
Nie
Lot niekonkursowy
Tak
Lot PPG
Nie