Borowa - 2019-08-11 09:51:07 - Michal Glinski

Jesteś tutaj

przy wyjsciu z granicy TMA C delikatnie muśnięcie "górną częścią " skrzydła , myśle ze tragedia się nie stała a lot o marchewkę ... do weryfikacji

Komentarze

1 tydzień 5 dni

zgadzam się z moimi kolegami i nie mam zamiaru dyskutowac , co do samego "konkursu" ustępuje wszsytkim lotom bo i zasady są ogólnie znane , faktycznie warunki wpedziły mnie w te kłopoty a jako pilot z PPL i dość dużym nalotem zdaje sobie sprawę z zasad , lot jak tu wspomniano "cieszy mnie bardzo " a wielkość naruszenia zasad (co bezwzględnie przyznaje ) trudno nazwać impertynencją czy jawnym gwałcenie w celu uzyskania wyniku . Miekki przekaz(ładne wyrażenie ;-) w tym wypadku jest tylko i wyłącznie pewnego rodzaju pouczeniem bez zabierania satysfakcji polotowi , używanie skrajnych wypowiedzi uważam ani nie jest pedagogiczne ani kulturalne , sami widzimy że na łamach XCPortal w ostatnim czasie trudno szukać współzawodnictwa ja osobiście traktuję to jako swoistą tablice ogłoszeń i mój dziennik lotów stąd dopisałem że to lot o marchewkę - latam głównie dla przyjemności nie dla cyfr


1 tydzień 5 dni

@Kacper: Wiem o tym wszystkim doskonale co zresztą opisałem w swoim locie (który aktualnie jest niepubliczny) - pytanie jak rozpatrywane jest to przez kogoś wyższego szczebla i w jaki sposób interpretowany jest zapis urządzenia w stosunku do samego zapisu lotu - jak wiadomo różnice w wysokościach po prostu wystąpią i to zależnie od ustawień i konfiguracji samego sprzętu oraz jego dokładności. Fajnie, że ten temat został poruszony, szkoda tylko, że w tak niewygodnym i nieodpowiednim miejscu :)


1 tydzień 5 dni

@Mariusz: do wysokości mniej więcej FL095 powinno się mierzyć wysokość za pomocą barometru ciśnieniowego, z ustawieniem ciśnienia QNH wg komunikatu kontrolera z FIS. Wtedy wszyscy lotnicy mają takie same wskazania wysokości i tak samo odnajdują sufity w powietrzu. My w naszych lotach i mamy wskazania wg GPS z pomiaru satelitarnego. Pomijając dokładność te wskazania różnią się zawsze od wskazań QNH, a samo QNH różni się też od bezwzględnej wysokości na przestrzeni kilkuset metrów (bo inne ciśnienie rzeczywiste jest w kominie i inne w duszeniu na tej samej wysokości bezwzględnej).


W dużym lotnictwie powyżej (tu też różnie) FL95 przechodzi się na ciśnienie standardowe QNE czyli 1013,25 hPa. To dlatego pomiędzy FL095 i FL100 jest bufor.


To oznacza, że paralotniowe 1981m wg GPS npm będzie różne od samolotowego A065, jakby porównać wskazania tych statków lecących skrzydło w skrzydło.


W zależności od ciśnienia i komunikatów lecąc na wysokości 1975m (czyli poniżej sufitu 1981 wg GPS) możesz być na kolizyjnej z kimś kto leci ciut wyżej na FL A065 wg przyrządów baro i komunikatów.


I własnie po to, aby uniknąć kolizji w przypadku różnic w pomiarach: przestrzeń klasy G sięga do granicy innych stref, np TMA. A w przestrzeni TMA loty nie mogą dochodzić do granicy strefy, bo stosowane są bufory liczone od granicy do wewnątrz strefy. Dla różnych statków różnie, inaczej przy granicach poziomych i pionowych - bufory wynoszą nawet po kilkaset metrów.


Co to oznacza w praktyce? Ano, że jak ktoś zarysował TMA wlatując na pułap 1995m, będąc tam mniej niż przez minutę wg wskazań GPS to lot nie może być konkursowy (jego wartość sportowa wynosi zero - bo łamie zasady rywalizacji sportowej na którą się umówiliśmy latając na pomiary GPS) Ale nie używałbym twardych słów potępienia, bo to że GPS zapisał 1995m wcale nie oznacza, że w tym dniu i tych warunkach pilot przekroczył FL A065, a tym bardziej był na jakiejkolwiek kolizyjnej. Więc bardzo dobrze że sobie o tym dyskutujemy i świetnie że używamy miękkich słów stosownych do sytuacji. Pozdrowienia.


1 tydzień 5 dni

Co to za tłumaczenie "minimalnie górną częścią skrzydła" - brajanery latają tam co chwilę podwoziem po podłodze i ktoś się zainteresuje sprawą niszcząc nam latanie w tamtym miejscu. Super lot, gratuluję, ale dociąganie strefy na centymetry właśnie kończy się czymś takim. Sam się wpieprzyłem właśnie w taki sam sposób, raptem chyba 10 metrów - uszy i speed nie pomogły, brała dalej tak czy siak ... trzeba pamiętać o tym wcześniej a nie 20 pod sufitem. Ktokolwiek z odpowiednich służb chyba nie wie co u nas znaczy "niekonkursowy" i co takie ustawienie ma w ogóle do rzeczy ... Rysowanie strefy i ustawianie jako niekonkursowy to zgodnie ze sztuką? Boje się po prostu, że za niedługo ktoś się przyczepi i zacznie się coś niemiłego, pamiętajcie o tym, już takie rzeczy się działy w innych miejscach :)


1 tydzień 5 dni

Koledzy - rozgarniętym ludziom nie trzeba takich rzeczy (tzn. tego, że nic wielkiego się nie stało, i że lot został oznaczony prawidłowo) tłumaczyć. Mamy tu kilku prawdziwków, można powiedzieć - taki lokalny koloryt. Na szczęście tylko kilku choć wiem po pytaniach z jakimi się czasem spotykam przy różnych okazjach i po reakcjach na niektóre zamieszczane tu czasem komentarze do czyichś lotów, że z zewnątrz może to wyglądać na powszechniejszy problem. Tak nie jest a przynajmniej staramy się aby tak nie było (jest nadzieja, że nie odbiegamy in gremio od średniej krajowej). Nie ma się czym przejmować. Cieszmy się lataniem.


1 tydzień 5 dni

@MARCIN BIAŁOBŁOCKI - Michał zarysował TMA. Rzeczywiście minimalnie, ale jednak. I jak wypada w takim przypadku lot zgłoszony jest jako niekonkursowy. Wszystko jest zgodnie ze sztuką. Pozdr.


1 tydzień 6 dni

Panie Marcinie zjedz Pan Snickersa


1 tydzień 6 dni

kolego MB PiS czeka na ciebie ! masz problem ze sobą to go okazuj w innym miejscu !


2 tygodnie 3 godziny

Bravo „Łysy”


Dane lotu

Status weryfikacji przez sędziego: 
waiting
Status naruszeia stref: 
Lot narusza strefy
Lot PPG: 
Nie
Lot niekonkursowy: 
Tak
GRecord: 
Poprawny
Długość trasy: 
123.69km
Czas trasy: 
3:54:27
Średnia prędkość trasy: 
31.65km/h
1:24:01
523m
1 903m
32.09km/h
44.94km
36.33%
0:23:53
1 903m
1 840m
48.63km/h
19.36km
15.65%
1:15:09
1 840m
2 085m
29.72km/h
37.22km
30.09%
0:51:24
2 085m
325m
25.88km/h
22.17km
17.92%
Pokaż więcej
Zwiń